Η Αστρολογία εις τον Χριστιανισμό
Ζωδιακός κύκλος τρούλλου μονή Μεγίστης Λαύρας,
Άγιον Όρος.
Η Αστρολογία εις τους χριστιανούς
Αναφέρεται η αστρολογία εις πολλά σημεία της
Βίβλου, όπως μερικές εξ αυτών είναι εις
την Παλαιά Διαθήκη εις το βιβλίο του
Ιώβ εις το κεφάλαιο λη και εις τους στίχους 31-37 :
31 συνῆκας
δὲ δεσμὸν
Πλειάδος καὶ φραγμὸν
᾿Ωρίωνος ἤνοιξας;
32 ἦ
διανοίξεις μαζουρὼθ ἐν
καιρῷ αὐτοῦ
καὶ ῞Εσπερον
ἐπὶ
κόμης αὐτοῦ
ἄξεις αὐτά;
33 ἐπίστασαι
δὲ τροπὰς
οὐρανοῦ
ἢ τὰ
ὑπ᾿
οὐρανὸν
ὁμοθυμαδὸν
γινόμενα;
34 καλέσεις δὲ
νέφος φωνῇ, καὶ
τρόμῳ ὕδατος
λάβρου ὑπακούσεταί σου;
35 ἀποστελεῖς
δὲ κεραυνοὺς
καὶ πορεύσονται; ἐροῦσι
δέ σοι· τί ἐστι;
36 τίς δὲ
ἔδωκε γυναιξὶν
ὑφάσματος σοφίαν ἢ
ποικιλτικὴν ἐπιστήμην;
37 τίς δὲ
ὁ ἀριθμῶν
νέφη σοφίᾳ, οὐρανὸν
δὲ εἰς
γῆν ἔκλινε;
Επίσης πάλι εις την Παλαιά Διαθήκη, εις το βιβλίο
Ψαλμοί, εις το κεφάλαιο 18 και τους
στίχους 1-4 :
Εἰς τὸ
τέλος· ψαλμὸς τῷ
Δαυΐδ.
2 Οι Ουρανοί διηγοῦνται
δόξαν Θεοῦ, ποίησιν δὲ
χειρῶν αὐτοῦ
ἀναγγέλλει τὸ
στερέωμα.
3 ἡμέρα τῇ
ἡμέρᾳ
ἐρεύγεται ῥῆμα,
καὶ νὺξ
νυκτὶ ἀναγγέλλει
γνῶσιν.
4 οὐκ
εἰσὶ
λαλιαὶ οὐδὲ
λόγοι, ὧν οὐχὶ
ἀκούονται αἱ
φωναὶ αὐτῶν·
5 εἰς
πᾶσαν τὴν
γῆν ἐξῆλθεν
ὁ φθόγγος αὐτῶν
καὶ εἰς
τὰ πέρατα τῆς
οἰκουμένης τὰ
ῥήματα αὐτῶν.
Επίσης εις
την Παλαιά Διαθήκη, εις το βιβλίο Κριτές, εις το κεφάλαιο ε, και εις τους στίχους
19- 20 :
19 ἦλθον
αὐτῶν
βασιλεῖς, παρετάξαντο, τότε ἐπολέμησαν
βασιλεῖς Χαναὰν
ἐν Θαναὰχ
ἐπὶ
ὕδατι Μαγεδδώ· δῶρον
ἀργυρίου οὐκ
ἔλαβον.
20 ἐξ
οὐρανοῦ
παρετάξαντο οἱ ἀστέρες,
ἐκ τρίβων αὐτῶν
παρετάξαντο μετὰ Σισάρα.
Επίσης και
εις την Καινή Διαθήκη, εις το Κατά Ματθαίο Ευαγγέλιο, εις το κεφάλαιο 2ο (Β)
και εις τους στίχους : 1 – 12 :
1 Τοῦ
δὲ Ἰησοῦ
γεννηθέντος ἐν Βηθλέεμ τῆς
Ἰουδαίας ἐν
ἡμέραις Ἡρῴδου
τοῦ βασιλέως, ἰδοὺ
μάγοι ἀπὸ
ἀνατολῶν
παρεγένοντο εἰς Ἱεροσόλυμα
2 λέγοντες· Ποῦ
ἐστιν ὁ
τεχθεὶς βασιλεὺς
τῶν Ἰουδαίων;
εἴδομεν γὰρ
αὐτοῦ
τὸν ἀστέρα
ἐν τῇ
ἀνατολῇ
καὶ ἤλθομεν
προσκυνῆσαι αὐτῷ.
3 ἀκούσας δὲ
Ἡρῴδης
ὁ βασιλεὺς
ἐταράχθη καὶ
πᾶσα Ἱεροσόλυμα
μετ’ αὐτοῦ,
4 καὶ
συναγαγὼν πάντας τοὺς
ἀρχιερεῖς
καὶ γραμματεῖς
τοῦ λαοῦ
ἐπυνθάνετο παρ’ αὐτῶν
ποῦ ὁ
Χριστὸς γεννᾶται.
5 οἱ
δὲ εἶπον
αὐτῷ·
Ἐν Βηθλέεμ τῆς
Ἰουδαίας· οὕτως
γὰρ γέγραπται διὰ
τοῦ προφήτου·
6 Καὶ
σύ Βηθλέεμ, γῆ Ἰούδα,
οὐδαμῶς
ἐλαχίστη εἶ
ἐν τοῖς
ἡγεμόσιν Ἰούδα·
ἐκ σοῦ
γὰρ ἐξελεύσεται
ἡγούμενος, ὅστις
ποιμανεῖ τὸν
λαόν μου τὸν Ἰσραήλ.
7 Τότε Ἡρῴδης
λάθρᾳ καλέσας τοὺς
μάγους ἠκρίβωσεν παρ’ αὐτῶν
τὸν χρόνον τοῦ
φαινομένου ἀστέρος,
8 καὶ
πέμψας αὐτοὺς
εἰς Βηθλέεμ εἶπε·
Πορευθέντες ἐξετάσατε ἀκριβῶς
περὶ τοῦ
παιδίου· ἐπὰν
δὲ εὕρητε
ἀπαγγείλατέ μοι, ὅπως
κἀγὼ
ἐλθὼν
προσκυνήσω αὐτῷ.
9 οἱ
δὲ ἀκούσαντες
τοῦ βασιλέως ἐπορεύθησαν·
καὶ ἰδοὺ
ὁ ἀστὴρ
ὃν εἶδον
ἐν τῇ
ἀνατολῇ
προῆγεν αὐτοὺς
ἕως ἐλθὼν
ἐστάθη ἐπάνω
οὗ ἦν
τὸ παιδίον·
10 ἰδόντες
δὲ τὸν
ἀστέρα ἐχάρησαν
χαρὰν μεγάλην σφόδρα.
11 καὶ
ἐλθόντες εἰς
τὴν οἰκίαν
εἶδον τὸ
παιδίον μετὰ Μαρίας τῆς
μητρὸς αὐτοῦ,
καὶ πεσόντες προσεκύνησαν αὐτῷ,
καὶ ἀνοίξαντες
τοὺς θησαυροὺς
αὐτῶν
προσήνεγκαν αὐτῷ
δῶρα, χρυσὸν
καὶ λίβανον καὶ
σμύρναν·
12 καὶ
χρηματισθέντες κατ’ ὄναρ μὴ
ἀνακάμψαι πρὸς
Ἡρῴδην,
δι’ ἄλλης ὁδοῦ
ἀνεχώρησαν εἰς
τὴν χώραν αὐτῶν.
Όλα αυτά
όπως «λέγουν» είναι ότι πρέπει να είμαστε γνώστες της άμα θέλουμε να οδηγούμε
την ζωή σε καλό δρόμο και να αποφεύγουμε «κακούς δρόμους».
Υπάρχουν
άπειρα σημεία εις την Βίβλο όπου δεν είναι τίποτε άλλο εκτός από αστρολογικά
στοιχεία, όπως εις την Παλαιά Διαθήκη και εις τα βιβλία της τον Ιεζεκιήλ, τον
Εκκλησιαστή, την Γένεση, τον Δανιήλ, τον Ιερεμία, τον Ησαΐα, τους Ψαλμούς, την
Καινή Διαθήκη εις την Επιστολή προς Κορινθίους Α, εις το κατά Λουκά Ευαγγέλιο,
εις το κατά Μάρκο Ευαγγέλιο, εις το κατά Ματθαίο Ευαγγέλιο και τέλος ακόμη και
εις την Αποκάλυψη του Ιωάννου.
Τέλος εις
το Άγιο Όρος εις την μονή Μεγίστης Λαύρας [*1] ο τρούλλος είναι με τον
Παντοκράτορα και πέριξ αυτού κυκλικά ο ζωδιακός όπως επίσης και εις τον Πύργο
Καστάνιας Μάνης [*2]. Και δια την Αστρολογία έχει γράψει βιβλία ο Μάξιμος ο
Ομολογητής, βλέπε έργα του.
Απόσπασμα από το βιβλίο «Αναμνήσεως από το μέλλον
του χθες» [β έκδοση] υπό έκδοση Αύγουστο Σεπτέμβριο 2019 – [α έκδοση 1998 – εκδόσεις Α. Γεωργιάδη]
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση άνευ της αδείας του
συγγραφέως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου